среда, 13. јануар 2016.

Peceni krompir i sos od bibera


U nekoliko restorana sam imala priliku da jedem pepper steak i svaki put sam se odusevljavala samim sosom, ali kada sam trazila neki nacin kako bih pripremila isti, to je bio neki potpuno drugi recept-takodje odlican, ali ne taj koji sam zelela. Pre nekiliko dana sam resila da pokusam da ga pripremim na najjednostavniji nacin i uspela sam da pripremim upravo "onaj" savrseni restoranski sos. Ne znam kako ga zapravo spremaju u restoranima, ali meni je ovaj najslicniji i najlepsi definitivno. Muz je cak jeo i sa pomfritom. :)
Dakle i jeste poenta u samom sosu, on daje glavni smek jelu, a mozete preliti bilo koje meso njime. U ovom slucaju ja sam samo ispekla piletinu.
Zapekla sam je sa neutralnom pavlakom, kako bi i mali Maksim jeo sa nama, a sluzila sam sos sa biberom sa strane. Drugi put sam napravila jedan deo za Maksima odvojeno, a drugi deo prelila sa sosom od bibera i tada smo jeli uz spanac.
Sto se krompira tice, gledala sam kako Jamie Oliver sprema i morala sam da isprobam.. Nesto sam malo promenila, ali je nacin pripreme definitivno najbolji. Jeste malo duza priprema, ali necete se pokajati, garantujem. 
Ukoliko volite malo vise zacinjena jela, preporucujem da isprobate ovo. :)

Od sastojaka vam je potrebno:

Za sos

250 ml neutralne pavlake 
1 kasika sveze mlevenig bibera
1 kasicica aleve paprike
1 kasicica belog bibera
1/2 kasicice soli

Priprema:

Stavite pavlaku da provri, dodajte zacine, dobro promesajte i kuvajte jos par minuta, sok sos ne pocne da se zgusnjava.  Sluziti toplo.

Za zapeceni krompir:

1 kg krompira
Nekoliko grancica ruzmarina
Nekoliko grancica majcine dusice (moze i susena ukoliko ne mozete da nadjete svezu)
Sirce, maslinovo ulje (odmah time malo isprskati majcinu dusicu i ruzmarin)
So, biber
Aleva paprika (po zelji)
1 kasika masti
5 kasika maslinovog ulja

Priprema:

Oljustite krimpir i isecite na krupnije komade. Stavite da se kuva desetak minuta. 
Na dno vatrostalne posude namazite svinjsku mast, pa dodajte maslinovo ulje. Preko toga stavite kuvani krompir. 
Posolite i pobiberite. 

Stavite krompir u prethodno zagrejanu rernu da se pece dvadesetak minuta na 190 stepeni. 
Izvadite iz rerne i malo pritisnite krompire onom spravicom za pire kako bi se malo otvorili (da bi sto bolje upili zacine) i pospite odozgo sa ruzmarimom i majcinom dusicom (koje ste prethodno isprskali maslinovim uljem i sircetom) i dva-tri cena belog luka i alevom paprikom, ukoliko volite.

Vratite u rernu da se pece jos dvadesetak minuta. 

Sluziti kao prilog. 

Prijatno. :)





5 коментара: