уторак, 14. јул 2015.

Cufte u paradajz sosu i krompir pire sa fetom

Napolju preko 30 stepeni, a muzu se jedu cufte... Izazov prihvacen i moram vam priznati da mi i nije tesko palo, brzo se  spremaju, pa smo dosta brzo i seli za sto da rucamo. :)
Ukoliko se i vi odlucite da ih pripremite, mozda vec danas, a mozda neki drugi dan, dajem vam svoj recept, pa javite da li ste zadovoljni. :)
Naravno, umesto pirea ih mozete jesti i sa pirincem, spagetama ili kako vec volite. :)

Od sastojaka vam je potrebno:

400 g mlevenog mesa (mozete samo junece, a odlicne su i sa mesanim)
1 glavica crnog luka
4 cena belog luka
1 jaje
Persun (ja sam stavila svezi, moze i suseni)
1 parce hleba (samo sredina)
1 kasicica aleve paprike
4 kasike prezli
So
Biber
Ulje za przenje cufti

Sos:
300 ml soka od paradajza
300 ml vode
1 kasicica secera
3 kasike brasna
1 kasicica aleve paprike
1 kasicica soli
Biber
Persun

Pire:
Beli krompir
Parce fete
So
Malkice maslaca
Mleko

Priprema:
Crni i beli luk sitno naseckati (najlakse je u blenderu), a zatim sjediniti sa svim ostalim sastojcima. Ubaciti u frizider dok oljustite krompir i stavite da se kuva.

*Ja uvek krompire naseckam na sitnije komade jer se tako brze skuvaju.

Izvaditi smesu za cufte iz frizidera, praviti kuglice zeljene velicine (meni je ispalo 15 komada), uvaljati u brasno, a potom prebaciti u tiganj/serpu i prziti na slabijoj vatri (ulja sipati samo da prekrije dno tiganja).

*Nemojte da vas brine sto je smesa malkice meksa, zadrzavaju oblik tokom valjanja u brasno i przenja, a divno su mekane kasnije. :)

Kada se isprze (nakon nekih 7-8 minuta), izvaditi ih iz tiganja, a u isto ulje dodati brasno i alevu papriku, napraviti zaprsku, a zatim naliti sok od paradajza u koji ste prethodno dodali secer i so, mesati varjacom oko minut, pa malo po malo dodavati vodu. 

Zatim ubaciti cufte, poklopiti i ostaviti da se kuvaju jos desetak minuta, taman dok zavrsite pire. Na kraju dodati persun, biber i jos soli po ukusu.
Pire:
Ocediti skuvan krompir, dodati maslac, fetu, so i malkice mleka, umutiti (meni je najbrze i najlakse mikserom), i nastaviti sa dodavanjem mleka dok ne dobijete zeljenu gustinu.

Na kraju sam presula pire u spric za tortu, sipala na tanjir, preko stavila 3 cufte, dodala sosa,  a zatim ukrasila listicima bosiljka i seckanim persunom.

Prijatno. :)

4 коментара:

  1. Анониман16. јул 2015. 10:22

    Mila pravila sam juce cufte po vasem receptu i moram priznati da su fantasticne. Veliki pozdrav iz Kladova od Mirjane.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман20. јул 2015. 14:03

    Divno. Zanima me gde si nabavila ovaj spric ako nije tajna? :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno. :)
      Nazalost njega nisam ja kupila, vec sam ga dobila na poklon od mame, a i ona ga je pre toga jako dugo imala i koristila za tulumbe.

      Избриши